گزارش آژانس خبری » وستی – روسیه » از دلایل سقوط هواپیمای بوئینگ 800-747 شرکت هواپیمایی دبی –

منتشرشده: مارس 26, 2016 در سیاست
برچسب‌ها:, , ,

parcham2

به وبلاگ کاوه فرزند ملت خوش آمدید 

fly
در لحظاتی قبل از سقوط  هواپیما ، نعره  و فریاد گوش خراشی غیر انسانی  ، فضای کابین را پر می کند  . و بعد  صدای انفجار ، بگوش می رسد .

در 19/03/2016 یک هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به شرکت هواپیمایی دبی ، در فرودگاهی در » روستوف » روسیه سقوط کرد و همه 62 سرنشین و خدمه آن  کشته شدند . این هوا پیما مدت دو ساعت در آسمان سرگردان بود و بخاطر باد و باران و طوفان شدید ، قادر به نشتن به زمین نشد .

 بر اساس اطلاعات بدست آمده از » جعبه سیاه ، هواپیمای بوئینگ 800-747 ، آنچه که در یک دقیقه و چهل ثانیه آخر قبل از سقوط اتفاق افتاده ، منجر به سقوط هواپیما شده است . خبرگزاری رسمی روسیه همچنین اعلام کرد که این اطلاعات ، گزارش رسمی  کمیسیون تحقیق بررسی جعبه سیاه نبوده اما یکی از اعصای کمیسیون تحقیق این اطلاعات موثق را به خبر گزاری روسیه داده است .

40

متن گزارش : در ساعت چهل ثانیه بعد از بامداد ،  شنبه 19/03/ 2016به وقت گرینوچ  خلبان 37 ساله آریستوس ساکریتوس ، تصمیم می گیرد ، اوچ گرفته و دور دوم گردش را بر فراز فرودگاه آغاز کند ، در این زمان هواپیما در وضعیت کنترل اتو ماتیک بوده است . هواپیما در حالت طبیعی  15 درجه اوج می گیرد . در این حالت هواپیما در دید رادرا بوده وحتی دوربین ها ، هواپیما را در حال اوج گیری دیده اند . هواپیما در عرض 40 ثانیه اوج می گیرد و در این لحظه ، خلبان به دلیلی که برای هیچ کس روشن نیست تصمیم می گیرد تا هواپیما را از حالت کنترل اتوماتیک خارج کند و خود کنترل هواپیما را بدست بگیرد . شاید هواپیما وارد یک گردباد هوایی شده بوده است و به ارتعاش افتاده بوده است  زمان یک یامداد و 46 ثانیه  . اما در این لحظه  هواپیما بطرف پایین  میل کرده ، ارتفاع خود را کم کرده و نوک هواپیما بطرف زمین تغییر جهت داه است . در این لحظه صدای خلبان به گوش می رسد که فریاد می رند : کنتر ل رو از دست نده ، سکان رو بطرف خودت بکش ..

تفسیر تخصصی این شرایط به شرح زیر است : در حالتی که کنترل اتوماتیک هواپیما ، خاموش باشد ، و هواپیما با نوک در حال سقوط بطرف زمین باشد ، بصورت خودکار مکانیزم  کنترل اتوماتیک روشن می شود و  هواپیما  باید به حالت افقی   در اید ، اما بنظر می رسد که درست چند لحظه پیش از آن ، خلبان یا کمک خلبان ، با فشردن دکمه ای اجازه در آمده شدن هواپیما را به حالت اتوماتیک از سیستم  خودکار هواپیما سلب کرده بوده است و سیستم افقی سازی نمی توانسته وارد عمل شود و حالت سقوط با نوک ادامه پیدا می کند . اینکه چرا انگشت خلیان بر روی حذف سیستم اتوماتیک مانده بوده است و این اهرم ازاد نشده و هواپیما بصورت افقی در نیامده است  ، سئوال بزرگ این حادثه است . ممکنست خلبان به علت خستگی بیش از حد ناشی از طول غیر عادی پرواز ، کنترل اعصاب خود را از دست داده بوده است و به موقع هواپیما را به سیستم کنترل خود کار باز نگردانده است .

 در 6 ثانیه آخر قبل از  سقوط ، و درست بعد از آنکه فریاد یکی از دو خلبان که به دیگری  می گوید : عصبی نشو ، سکان را بکش ، یک فریاد یا زوزه همگانی غیر انسانی غرش هواپیما را در خود  گم می کند ، گویی همه مسافران به یکباره با هم آخرین فریاد خود را سر داده بوده اند که  توسط سیستم های ضبط صدای هواپیما ، ثبت شده است و بعد غرش انفجار گوش هارا کر می کند . خدمه هماپیما و 62 مسافر ان همگی کشته شدند .

ترجمه از متن روسی  گزارش ، به نقل از VESTI.RU  

گزارش به زبان انگیسی در نیویورک تایمز  نیز همین روایت را  تایید می کند 

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s